Sudah ditulis.



Mati tu pasti.

Image result for kematian

Tak kiralah berapa jauh nak lari tetap akan tiba masanya.

Harini hari bertarikh 1 hari bulan 10 sudah di tulis Yang Maha Esa pakcik aku meninggal, bapak aku punya adik.

Tapi tbh aku sendiri tak berapa kenal dengan pakcik aku yang ni. Aku jarang sangat jumpa dengan pakcik aku yang tu. Rasanya sepanjang aku hidup dengan kewarasan otak aku dan seingat aku pernah dua kali je aku jumpa dengan pakcik aku ni. Kalau time kecik kecik tu tak pastilah. Yelah manalah ingat muka orang. Takkan kecik kecik dah pandai ngapal kot, Ok sambung tu pun jumpa kebetulan.

Teruk? Ya aku tau memang teruk pun. Tak bukan pakcik aku yang teruk akulah yang teruk tu. Emm macam selalulah aduai.

Ok aku cerita sikit lah pasal keluarga aku ni. Em ni bukan nak buka aib keluarga atau arwah tapi dijadikan teladan lagipun sapa je kenal keluarga aku ye dak.

Arwah lah adik beradik ayah aku yang aku peghati memang tak rapat dengan siblings. Macam kena buang family cemtu

Aipp celopaaaar!

Tak bukan, memang macam tu pun kalau korang tengok. Dia macam kalau orang tanya pun macam "lah adik ke" haa cemtulah kisahnya. So aku pun try lah nak korek apa cita sebenarnya sebab aku tengok siblings ayah aku macam semua memang ada konflik dengan arwah. Semua rapat je tiba sampai arwah ni emmm.

Pastu aku tanya mak aku pasal benda tu, rupanya umi balas

"arwah, hisap ganja"

Allahuakabar tercampak aku dengar bendalah tu. Nenek aku paling. Angin betul sampai nak tengok muka pakcik aku tu pun tak lalu. So sebab tulah hubungan dorang ni tak berapa baik.

Tapi

InsyaAllah dah berubah rasanya. Dia dah buang tabiat dia ni sebelum meninggal insyaAllah.

Tapi time dia kebumikan semua siblings semua datang nak uruskan jenazah. Alhamdulillah segalanya berjalan lancar.

Sorang sorang Allah tarik nyawa, walaupun kita masih muda kita perlu bersedia. Sebab kematian bukan semata time tua. Bila bila masa boleh datang. Semuanya sudah ditulis dan semoga kita tercatat dalam kalangan orang orang yang soleh solehah. InsyaAllah amiin