Sekadar Cuma

Related image




Ceh title dia kemain giteww.

Act aku taktau nak buat title apa, so aku buat lah cenggitu gitu haaa

Dan sebenarnya aku pun taktau nak cakap apa. Takde benda menarik yang berlaku sepanjang cuti ni dan sepanjang sekolah em. So merapulah kitaaa.

Ok memandangkan aku dah form 4 sekarang, banyak kengkawan aku kata "Aku tak caya aku dah form 4"

Aku bila dengar dorang kata cemtu mesti aku cem nak tergelak. Sebenarnya aku tak paham apa maksud dorang dengan tak percaya tu. Apa yang akan berlaku kalau dah form 4 pun? Sebab aku rasa naik form 4 ni biasa je. Takde apa yang akan berubah sangat pun.

Maybe pembelajaran, format belajar, itu jelah yang akan berubah. So apa yang tak percaya nya. Sebab aku rasa aku percaya je. Takde masalah apa pun pada aku. Dan bila dah naik form 4 ni kita akan realize betapa sia-sianya usaha gigih kita belajar untuk pt3. Hahaha.

Seriously ni apa yang aku rasa. Sebab result pt3 cuma akan bantu kau untuk pilih aliran bila dah naik upper form. That's all. Maka result pt3 boleh tolak tepi. Buka buku baru. Sebab tulah time ambil periksa pt3 tu aku cing je. Tak gigih sangat, tak malas sangat. Ok ok lah.

Dan alhamdulillah aku ditempatkan ke kelas aliran sains. Em sebenarnya tu kelas sementara je. Tapi benda tu menunjukkan yang aku sebenarnya layak untuk ambil aliran sains.

Walaupun aku tak nak.

Aku nak ambil akaun.

"Weh pesal do?"

Em aliran sains ni apa yang aku dengar dan aku lihat, it's quite tough! Even buat mereka yang gigih belajar pun susah nak score. Apatah lagi yang jenis pemalas macam aku ni. Em alamatnya teghok lah result aku. So sebab tulah aku plan nak mabil akaun.

Bukan sebab aku nak jadi akauntan lah apalah. Tidak! Tidak sama sekali. Aku tkade cita-cita tetap lagi. Tapi yang penting, cita-cita aku mesti tidak melibatkan doktor, engineer dsb.

Dan aku juga dapat kelas yang ada addmaths. Waaa macam namatey bila belajar. Seriously. Bila dah belajar addmath, kita akan rasa yang maths tu teramatlah senang! Addmaths tu macemmm ah!

Kelas aku awal-awal lagi terus lompat bab 4. Tergolek semua. Dan banyak kengkawan aku yang dah form atas kata bab 4 lah paling senang dan paling sikit. Menggelupo aku dengar !

Aku tak nafilah, memang sikit tapi payah noooo! Tang mana yang 'paling senang' tu aku pun taktau. Aishhh.

Sebenarnya aku dah kena balik asrama ni. Hukhuk. Kbaiii.

Dan sebelum tu, aku mintak yuols yang datang baca ni, doakan iols supaya dapat masuk tournament cdm2121 ok? Kalau nak tau tu tournament apa, mohon google. Takde masa nak terang dah. Cdm2121 agak famous lah, selalu keluar kat radio akhir-akhir ni. Dan doakan juga kalau aku masuk, team sekolah aku akan menang! InsyaAllah aameen.

Assalamualaikum bye.

No comments:

Post a Comment