Q&A Request.

Aku dapat request daripada kawan aku untuk jawab bendalah ni. So aku buat lah. Lagipun benda ni agak menarik pada aku. Fun.

Q1: What are you wearing?

Sekarang ni mestilah wearing baju, takkan bogel kan? Actually baju dan seluar di rumah lah, tanpa apa-apa perhiasan. Yah, aku memang berpakaian simple.

Q2: Ever been in love?

What? Ofkos lah semua orang pun sama. Kan?

Q3: Ever had a terrible breakup?

Nope. Tak pernah bercinta, almaklumlah.

Q4: How tall are you?

150 cm. Ok aku tak nafi, aku memang pendek. Foinee. Don't ever ask this question again. Takpelah. Untuk kali pertama dan terakhir. Ehem.

Q5: How much do you weigh?

Soalan ni soalan yang paling aku benci ergh! Aku tanak jawab. Next!

Q6: Any tattoos?

Nope.

Q7: Any piercings?

Nope

Q8: OTP?

Actually aku tak faham soalan ni. Then aku gigih search kat google, "One True Pairing". Lahai, inikah? Selama ni aku tau otp tu 'onthephone' haha. Dan aku still taktau apa nak jawab. Kbai.

Q9: Favourite show?

Variety show, Running Man. Em ada ke orang yang lain dari jawapan aku?

Image result for running man

Q10: Favourite bands?

Ai dah tak layan kpop, so takde. Kot.

Rasanyalah.

Q11: Something you miss?

Adik-adik sedara aku, family debat aku, one happy family aku dan especially the old me *nangesh*

Q12: Favourite song?

Thank You For Being Born - Vixx ( sebab lagu ni selalu buat aku menghargai diri sendiri dan hargai segalanya plus music dia yang tenang. ) Lagu ni lagu lama tapi aku suka. Nak buat cemana kan.

Related image

Q13: How old are you?

15

Q14: Zodiac sign?

Capricorn

Q15: Quality you look for in a partner?

Jap, partner ni suami ke cemana? Or groupwork? Aku jawab dua dualah. Ai memang gigih. Hehe.

Suami - jaga ibadah, memahami dan hargai aku.
Aku memang tak tengok rupa sebab aku sendiri pun tak lawa kan? Em kita kena cermin diri betul tak? Dan dulu aku jugak nak suami yang kaya, tapi sekarang tak lagi, sekarang aku dah tak kesah dengan kaya. Sebab aku sendiri bila besar nanti aku nak kaya!

Gpwork - berani, bertanggungjawab, ada confident depan khalayak.
 I wish i will have this perfect partner for my groupwork. Sebab selama ni kalau aku ada partner untuk groupwork, aku selalu dapat yang pemalu dan tak confident. Sedih.

Q16: Favourite quote?

"Don't tell people your dream, show them."

Aku suka sebab selalunya kita akan bagitau orang cita-cita kita, angan-angan kita, impian kita. And then orang lain akan tengok sejauh mana kita akan berusaha untuk capai benda tu. Dan kalau tak kesampaian orang lain akan cakap "impian tanpa usaha pun sia-sia" lepastu flop lah sensorang. Tapi kalau kita ikut quotes ni. Kita diam-diam je. Biar orang lain yang nampak kejayaan kita dan bila dah berjaya orang lain yang akan merungkai usaha kita. Time tulah kau rasa macam kau dah menang! Fighting !

Q17: Favourite actor?

Nam joohyuk.


Ok ni semua sebab weightlifting fairy kim bok joo. Hehehe. Aku dah gila lepas tengok citer ni. Silalah tengok cerita ni sebab cerita ni sangat best dan comel!

Q18: Favourite colour?

Turqoise, purple dan black. Haritu ada orang bidas aku,

"Favourite colour ke favourite people?"

Tergolek sikit!

Q19: Loud music or soft?

Soft kot.

Q20: Where do you go when you're sad?

Aku takde tempat yang aku akan pergi. Aku terpaksa biarkan hati aku sakit. Takde orang yang aku dapat luahkan. So aku pendam.

Q21: How long does it take you to shower?

Tahlah, kat bilik air takde jam. Tapi kalau kat asrama selalunya 45 minit dan ke atas. Aku selalu kena bash sebab mandi lama kat asrama. Yelah basuh baju kan, please memahami.

Q22: How long does it take you to get ready in the morning?

Aku bersiap tak ambil masa pun. Sangat sekejap. Maybe 5 minit. Kan aku dah kata aku seorang yang simple, remember? Tapi aku tak suka menunggu orang sebab mereka ni perempuan bersiap allahuakbar punyalah lama. Sebab tu laki tak suka tunggu perempuan bersiap. Ah, i feel you man!

Q23: Ever been in a physical fight?

Em tak. Kalau ada pun, jarang.

Q24: Turn on's?

Kasar tapi baik, friendly, tak suka mengumpat dan tak kuat sentap (terasa).

Q25: Turn offs?

Kuat terasa, suka ngumpat.

Q26: The reason I joined blogger?

Kawan ajak. Reasonable tak?

Q27: Fears?

Kupu-kupu.

Q28: Last thing that made you cry?

Tengok kdrama. Weightlifting fairy kim bok joo. Masih dengan drama ni. Terlalu best maka tontonlah!

Image result for weightlifting fairy kim bok joo


Q29: Last time you said you love someone?

Tak ingat. Seriously aku sangat tak suka untuk ucap ayat tu even dengan bestfriend dan family. Aku geli dan annoying. Dan bila dah ada orang sebut perkataan tu aku akan avoid orang tu. Entahlah aku tak tau apsal aku geli sangat dengan perkataan tu. Ok so jangan pernah sebut perkataan macam tu kat aku kalau nak rapat dengan aku. Aku berjiwa kasar so tak suka dengan benda-benda macam tu.

Q30: Meaning behind your blog URL?

Gadis kira because i love maths soooooo much. Neomuuuuu chowwaa

Q31: Last book you read?

Bukan lawan manusia

Actually kawan aku yang kasik pinjam buku ni untuk aku dan aku rasa buku ni sangat bagus! Belilah dan bacalah. Buku ni mungkin boleh mengubah orang sebab aku sendiri pun berubah sebab buku ni.

Q32: The book you're currently reading?

Em al-quran?

Q33: Last show you watched?

Mimbar akhir pencetus ummah. Show kan tu?

Q34: Last person you talked to?

Along. Along tu abang aku.

Q35: The relationship between you and the person you last texted?

Family.

Q36: Favourite food?

Banyak makanan aku suka tapi sejak akhir-akhir ni aku asyik nak makan laksa je. Laksa lah.

Q37: Place you want to visit?

Rumah paklong sebab rindu adik-adik sedara aku. Em dan tempat-tempat percutian sebab dah lama tak bercuti.

Q38: Last place you were?

Bilik?

Q39: Do you have a crush?

Soalan tak mengabis. Mestilah.

Q40: Last time you kissed someone?

Isnin yang lalu, ibu.

Q41: Last time you were insulted?

Entahlah. Minggu lepas. Aku kena dengan sangat teruk, terlalu teruk.

Q42: Favourite flavour of sweet?

Vanilla. Tak suka mix-mix punya style.

Q43: What instruments do you play?

Takde.

Q44: Favourite piece of jewellery?

Takde.

Q45: Last sport you played?

Congkak. Sport tak? Indoor punya sport ok lah tu. Hoho kat rumah ternak lemak je takde sport physical sport pun!

Q46: Last song you sang?

Sustagen Didi & Friends. Tak sebab kat tv keluar lagu tu aku pun terikut sekali dengan lagu tu. Childish kan.

Q47: Favourite chat up line?

Antahlah nak

Q48: Have you ever used it?

Tak!

Q49: Last time you hung out with anyone.

Tadi, gi kenduri. Dan makanan kat situ sedap seriously. Ada ketam, kepah. Pastu ada aiskrim, peh sedap weh. Aiskrim tu rasa cem nak tambah je. Tak aku pun taktau motif aku cerita.

Q50: Who should answer these question

Em answer jelah sesiapa yang nak answer. Benda ni menarik, so yuol yang datang menyinggah ni boleh jugak nak buat.

Silahkan kalian! Enjoy!

1 comment: