Kasar ? Ganas ?

Image result for swag girl

Sama ke kasar dengan ganas. Kadang aku pelik, kenapa benda ni perlu dibezakan sebab pada aku bendalah tu sama je. Em apa kata kalau kau check kat kamus beza dia.
"Act aku tak gigih"

Yah we're the same. Ah lantak, kita anggap je perkataan tu sama ok. Yuol faham je kan apa ai nak maksudkan kan sebenarnya? Haha kalau yuol tapaham pikir ai kesah, takpelah. Alah macam kasar ganas sikap something aduh takkan tak paham.

"Tak kau cakap apa sebenarnya kasar ganas sikap mende? Macam kau tak bagitau pape"

Emmm. Lets pretend that yuol understand me. Just. Pretend.

Ok ceni.

Aku ni perempuan, aku faham perempuan kena jadi lembut. Em. Tapi kenapa ya, aku rasa lembut jugaklah aku tapi aku boleh dikelaskan sebagai kasar.

"Mende ngko ni"

Tak act aku takdelah meniru niru lelaki ke hapa tapi mungkin sebab aku jenis tidak jalan secara berlenggok, tidak ayu, tidak gelak dengan begitu sopan, tidak terkinja, tidak peduli pe kata manusia (ceh yeye je padahal salu je nangis bila kena cemuh. lel). Dan mungkin tidaklah sebegitu pemalu seperti mereka.

Ah ok malu.

Mungkin point dia malu, mungkin aku tidaklah sepemalu mereka. 

Pernah kawan aku sorang ni kata "Nafisah memanglah, nafisah manada rasa malu"

Ah tergolek sikit.

Sebenarnyakan, budak sekolah aku ni. Em mungkin bukan budak sekolah aku je kot tapi ramai dan majoriti perempuan lah kan,

Pemalu. Em malu untuk bercakap depan khalayak. Dan bila aku berani dan boleh terus dikelaskan sebagai seorang yang tidak malu.

Dan bila aku ni tidak pemalu aku ni kasar? Em cemtu eh? Tak act ni memang soalan? Cemtu ke?

Sebenarnya aku rasa nak cakap je, aku bukan tidak pemalu, aku nak betulkan sikit. Aku pun pemalu sebenarnya. Aku malu bila aku menggedik, aku malu bila aku dipandang sebagai seorang yang terkinja macam takde maruah. Dan aku tak paham kenapa itulah sikap perempuan nowadays yang boleh dikatakan normal. 

Aihlah pelik pelik.

Aku nak betulkan yang sebenarnya aku bukan seorang yang tak malu tapi aku berani. Bila aku kata aku berani maksudnya aku tak takut, tak takut untuk berhadapan dengan khalayak dan bukannya tak malu.

Dan satu benda lagi, sebenarnya mereka ni malu pada benda yang tidak sepatutnya dimalukan. Why?

"Weh berenti speaking weh, broken habis"

Baik baik baik aku stop ergh.

Takut dan malu adalah benda yang sangat berbeza. Boleh search kamus sekarang. 

"Aku masih tak gigih"

Takpe aku faham. Tu je yang perlu difahami.

Macam meroyan ke? Hahaha. Aku tak meroyan. Mohon baca dalam nada orang yang lembut dan tidak meroyan. Ok bye.

No comments:

Post a Comment